Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
?Ga studeren, en doe je best? zei moeder.Een mantra dat nu misschien zelfs actueler is dan ooit. Op de vraag: ?Hoe doe je dat?, volgde doorgaans een onoverzichtelijk gevarieerd advies. Goedbedoeld, helaas niet steeds praktisch bruikbaar. Vandaag kunnen we gelukkig veel beter!Met 40 jaar academische expertise in leren en geheugen, helemaal toegespitst op onze schoolgaande jeugd, met neuropsychologie in de achtergrond, werd een eenvoudige, efficiënte methode ontwikkeld. En omdat eenvoud de ware aard der dingen is, willen we je graag deze sleutel tot succes meegeven.Geen filosofie of wishful thinking, geen tijdrovend verhaal. Wel concreet, bijna tastbaar, en uitgetest tot in universitaire cursussen toe. In de achtergrond draait de wetenschappelijk onderbouwde ERT of Expanded Rehearsal Technique, maar ditmaal verfijnd als een Zwitsers horloge.Kostbaar.Met het aanleren van deze methode start je best op jonge leeftijd: vijfde, zesde leerjaar, eerste graad secundair onderwijs. Net zoals bij het voetbal heb je een trainer of coach. Leerkrachten en ouders bezitten deze capaciteiten. Leren wordt hiermee tot een sport. Niet zonder inspanning, maar wel met resultaat. Heerlijk dat Je dit kan, met een diploma als trofee.Een joint venture!Ludo Cuyvers als docent en therapeut.40 jaar begeleidt hij kinderen met dyslexie, dysorthografie, dyscalculie en leerstoornissen. In talrijke graduaatsopleidingen, postgraduaatsopleidingen, boeken, lezingen, en publicaties geeft hij collega?s en leerkrachten honderden handvaten om hun hulp te optimaliseren.In het boek Leren een spel, studeren een sport komt het vuurwerk tot een apotheose. Met een juiste methode train je je geheugen. Je wordt sterker, net als bij fitness. Je gaat gemakkelijker leren, het kost minder inspanning en toch is de opbrengst vele malen groter!Bron: http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?id=9789044136616
studiebegeleiding --- 371.21 --- Affective and dynamic functions --- Cognitive psychology --- Study methods --- Didactics --- leerpsychologie --- motivatie --- studeren --- leren --- studiemotivatie --- Studiemethoden --- PXL-Education 2020 --- leerlingenbegeleiding --- leren leren --- Studiebegeleiding --- Studiemotivatie --- Studievaardigheden --- Leren --- Motivatie ; onderwijs --- Studiemethode
Choose an application
Presentatie van een theoretisch overzicht over professionaliseren en een praktisch model voor het ontwerpen van professionaliseringstrajecten.Drs. P.C.B. de JagerLeraren zijn voortdurend bezig om hun werk zo goed mogelijk te doen. Zij willen ook steeds beter en professioneler worden. Dit boek kan leraren helpen zich te bezinnen op hun eigen leerprocessen en geeft handvatten om hun eigen leerproces beter te begrijpen en richting te geven. In het eerste deel wordt een theoretisch overzicht over het professionaliseren van leraren gegeven. In het tweede deel wordt een praktisch model gepresenteerd dat kan worden gebruikt bij het ontwerpen van professionaliseringstrajecten. Daarbij worden vier domeinen onderscheiden, namelijk het externe, het persoonlijke, de praktijk en de consequenties voor de lerende. Dit deel biedt veel aangrijpingspunten om grip te krijgen op het eigen leren. De op de website staande flitscolleges zijn verhelderend en de moeite van het bekijken en bespreken zeker waard. De website is toegankelijk na het scannen van een QR-code in het boek. Geschikt voor leraren, opleiders en bestuurders.© NBD Biblion
Teacher education. Teacher's profession --- Onderwijskunde. --- schoolcultuur --- beroepsopleiding --- levenslang leren --- lerarenopleiding --- Leraar --- Professionalisering --- Motivatie --- Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Leerkrachten --- Schoolleiders --- Schoolbeleid --- Professionele groei --- Professionaliseringstrajecten --- Onderwijsbeleid --- Schoolcultuur --- Leertraject --- Gesprekstechniek --- Leraren ; professionalisering --- Motivatie ; onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 750 Onderwijspersoneel
Choose an application
Feedback: een van de krachtigste instrumenten waarmee je leerlingen aanzet tot leren. Bovendien kost feedback niets. Alleen moet je weten hoe je feedback geeft die ertoe doet.Dit boek is je gids. Want Effectieve feedback in het onderwijs vertaalt de wetenschappelijke kennis over feedback naar jouw lespraktijk. Onmisbare informatie dus, zowel voor onderwijsprofessionals als voor studenten.Als je dit boek uit hebt, kan je- de drie feedbackvragen toepassen, - op verschillende niveaus feedback geven,- leerlingen corrigeren en toch een fijne leerling-leerkrachtrelatie behouden.Wil jij ideeën om minder te moeten verbeteren én je leerlingen meer laten leren? Aan de slag gaan vanuit een growth mindset? Effectieve feedback zet je aan het denken over je aanpak als professional. Vanaf nu maken jij en je leerlingen zelfs met plezier fouten!(https://www.acco.be/nl-be/items/9789463792677/Effectieve-feedback-in-het-onderwijs)
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- feedback --- Motivatie ; onderwijs --- Feedback --- Verbindende communicatie --- Mindsets --- 454.23 --- motivatie --- verbindende communicatie --- differentiatie --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- leerling-leraarrelatie --- leerlingenbegeleiding --- Evaluatie --- 371.12 --- Onderwijs --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- 371.26 --- PXL-Media & Tourism 2019 --- onderwijsstrategie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
?Kan beter!?, ?Goed gewerkt?, ?Je bent een aangename leerling!? zijn uitspraken die we steeds terugvinden op toetsen en rapporten. Maar wat heeft een leerling hieraan? Kan zinvolle feedback die leraren geven meer impact hebben op het leergedrag van leerlingen?Dit boek gaat onder andere in op verschillende kaders zoals feed up, feedback en feed forward, verschillende niveaus van feedback. Met een growth mindset creëer je mogelijkheden om feedback beter te laten landen bij leerlingen. Daarnaast biedt het boek heel wat interessante tips en tools die de leraar kan gebruiken in de klas om feedback een zichtbare plaats te geven. Feedback geven is een unieke kans om leerlingen te motiveren, en zo kan de leraar echt het verschil maken in de schoolloopbaan van elke leerling.Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/173820-feedback+geven+aan+leerlingen+op+school
Feedback --- Leerlingenbegeleiding ; didactiek --- feedback --- leerlingenbegeleiding --- Onderwijs --- Leerlingen --- Social psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- motivatie --- sociale psychologie --- zelfontplooiing --- probleemgestuurd leren --- didactische werkvormen --- Leerling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie --- Motivatie ; onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Leraren ; professionalisering --- Lerarenbegeleiding --- Growth mindset
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|